6 нови електробуса и нови спирки ще придобие Община Казанлък

   

В Информационния център на ул. „Искра“ 4 се проведе обществено обсъждане на предпроектното проучване за цялата система на градския транспорт в Казанлък. Представители на фирмата подготвила предложенията представиха пред гражданите визията и алтернативите за подобряването на градския транспорт в града, чрез средствата предвидени по оперативна програма „Региони в растеж“. За изготвянето на самото проектопредложение фирмата е направила анкетно проучване според, което казанлъчани ползват личните си коли и обществения транспорт в съотношение 50 на 50. Потокът от коли е огромен и единствения начин да се регулира, е като се предложи по-добър и градски обществен транспорт, стана ясно от презентацията на проекта. При реализация на  първият етап, Казанлък ще има и нови модерни спирки и нови табла на всяка от тях, които ще показват времето на закъснение от предвидения график, който ще бъде следен он лайн. Гражданите ще могат да се информират за ситуацията във всеки един момент и по интернет. Друго намерение, записано в мерките на проекта е ремонт на булевард „Розова долина“, който води от центъра към „Арсенал“ с нов асфалт, нови включвания и нови пешеходни пътеки и обозначителни ленти. Вторият етап, за който ще се кандидатства допълнително за усвояване на резервни средства, предвижда разширение към Околовръстното, ремонт на Подлеза под Гарата, велоалеи и нови 40 рехабилитирани спирки. Бе подчертано още, че Казанлък е туристически център и целите да се кандидатства пред Оперативната програма „Региони в растеж“ са подобряване на градската визия на Казанлък и увеличаване на привлекателността пред туристите, които само за година назад, в Града на розите, са били от чужбина – над 40 хиляди. 14 проблемни кръстовища са обследвани по време на проучването.  Най-натовареното кръстовище в Казанлък е това на централния светофар, други критични точки са на „Абаята”, под ХГ „Св.Св. Кирил и Методий”, Кръговото на Розариума. Часовете „пик“ в Казанлък са сутрин от 6.30 до 8.00 часа, на обяд от 12.30 до 14.00 часа и вечер от 16.00 до 18.00 часа. Недобро обслужване в автобусите, липса на добра хигиена, неяснота в графика на движение, несвързаност на района под Гарата с другите части на Казанлък, недобро обозначение на спирките, недобра достъпна среда за хора със специални нужди, проблем с пешеходните пътеки, неправилно паркиране, са сред проблемите, на които се натъква изследването, проведено по правилата на методиката – с нужния Ситуационен анализ. 6 нови електробуса да придобие Община Казанлък предвижда инвестиционния проект за интегриран градски транспорт, с който Община Казанлък ще кандидатства за финансиране по Оперативната програма на ЕС „Региони в растеж“ като начало на реализация на идеята за модернизация на обществения транспорт в града. Допустимата обща сума, за която ще се кандидатства е 3 400 000 лв. Евентуалната възможност за разширение на инвестициите, е в последващо усвояване на резервни средства по програмата – до 5 млн.лв.

На срещата присъства и кметът на община Казанлък Галина Стоянова, която съобщи, че е за създаването на Общинско предприятие, което да стопанисва закупените електробуси.

„Няма как да постигнем чудеса. Имаме ресурс от 3,4 млн.  за първи етап и около 5 млн. за втори етап. Интегрираният градски транспорт в Бургас струва 130 милиона, а в Стара Загора около 60 милиона.  Вариант с Общинско предприятие е добър  и възможен вариант. Другата възможност е, ако не можем да се справим с това предприятие,  да се предостави този транспорт на частен оператор, при добри условия за Общината, но аз съм привърженик на варианта с общинско предприятие“-заяви Галина Стоянова. Градоначалникът  напомни за мечтата на мнозина казанлъчани отново да заработи тролейбусната мрежа в Казанлък. „Споделям  мечтата за възстановяването на тролейбусния транспорт, но се оказва, че мрежата е частна. Направен бе пълен анализ и са необходими 900 000 лева за възстановяването й, няма депо, няма ремонтна работилница. В едни далечни години сме били обречени да не можем да възстановим този транспорт. Искам да е ясно на гражданите, че тролейбусната мрежа е неизползваема.  Електробусите са един добър и възможен вариант“-допълни още Галина Стоянова по време на обсъждането. Електробусите, които се предвижда да се купят, са за 2 745 000 лв. с ДДС. Те са алтернатива, за която е взето решение, предвид отличното обслужване и условия, които предлагат, възможностите за добра цена, заради наличие на конкуренция сред производителите и не на последно място – заради екологичните ползи. Предвижда се и купуването на зарядна станция, оборудването на Център за управление със специализиран софтуер и джи-пи-ес-и на всички градски автобуси, независимо, кой изпълнява услугата по обществения транспорт – Общината или частна фирма, стана ясно още по време на общественото обсъждане за бъдещето на транспорта в града на розите.

 

 

You must be logged in to post a comment Login

               

This site is protected by wp-copyrightpro.com